2022 Menu
At Vælge 6
Uge 26, 2022
af Rick Joyner

"Vi ved, at vi er af Gud, og at hele verden ligger under den ondes herredømme." 1 Joh 5:19

Vi lever i fjendens territorium. Da vi blev født, blev vi kastet bag fjendens linjer. Vores liv vil ikke kun være en vedvarende kamp mod det onde, der dominerer jorden, men også mod den faldne onde natur, som vi er født i. Hvorfor er vi blevet kastet ud i en sådan konflikt? Fordi vi blev født til at kæmpe, til at være krigere, så vi kunne få en rolle i den største kamp nogensinde – at kæmpe for kongen i den ultimative kamp mellem lys og mørke.

Herren kunne have dræbt djævelen og hans onde horder med et fingerknips efter sin opstandelse, men det gjorde Han ikke for vores skyld. Der vil ikke være nogen større mulighed for de hellige til at bevise deres kærlighed til Gud og Han's sandhed end at stå imod det "dybe mørke", som nu dækker jorden. Husk, at de største helgener og profeter altid opstod i de mørkeste tider, og sådan vil det være i denne tid. Hvis vi lever i disse tider, har vi en mulighed for at blive regnet blandt de største af alle.

De, der har været så beæret over at leve i slutningen af denne tidsalder, vil kæmpe i den ultimative kamp mellem godt og ondt. Aldrig er så få blevet kaldet til at stå imod så mange, der er drevet af ondskab i sin ultimative modenhed. Alligevel er slaget fast; vi kan ikke tabe! Fjenden er allerede blevet besejret, men vi skal kæmpe, ikke fordi vi skal, men fordi vi må. De, der kommer igennem denne store trængsel, vil være nogle af de mest ærede gennem evigheden (se Åb 7:14-17).

Nogle gamle teologer og lærere troede på Herrens lignelse om, at hyrden forlod de nioghalvfems for at gå efter den ene, det taler om, at Herren efterlod andre verdener for at gå efter planeten Jorden, som var kommet på afveje. Vi ved, da Satan blev kastet ud af himlen, blev han kastet ned til Jorden. Hvorfor Jorden? Jorden er, hvor alt oprør og ondskab i skabelsen var begrænset, hvilket er det, vi nu står over for. Alligevel har de, der har Guds Ånd boende i sig, Én, der er meget større i sig end alle de onde horder.

Som de bibelske profetier gør det klart, at leve i slutningen af denne tidsalder er at leve gennem den største tid med vanskeligheder, som verden nogensinde har kendt (se Daniel 12:1; Matt 24:21). Jesus sagde, at vores reaktion på at se sådanne ting ske skulle være at se op og glæde os (se Luk 21:28). Han's folk vil gå igennem de værste tider nogensinde med glæde. Vores glæde vil ikke være i de frygtelige problemer, folk lider, men i, at vores forløsning er så tæt på. Herrens glæde er vores styrke, og at gå igennem de største prøvelser er at være vidne til de største sejre.

Vores glæde kan for verden virke unaturlig, og det er fordi vi er kaldet til at leve overnaturligt. Mist aldrig håbet eller troen. Sand tro er ikke i et resultat, men i en person. Vores konge har aldrig tabt en kamp, og Han vil ikke tabe denne, så tab aldrig glæde. Faktisk er det at miste vores glæde et sikkert tegn på, at vi er drevet bort fra Ham, eftersom der er fuld glæde i Han's nærhed (se Salme 16:11). Hvis mørke eller depression begynder at komme over os, bør vi overveje, om det er et tegn på, at vi er drevet fra Ham og vender tilbage til Ham med beslutsomme hjerter.

Så længe der er én sjæl i trældom, må vi fortsætte med at kæmpe. Vi må tage vores kors op dagligt for at kæmpe for vor Herre og Han's sandhed. Det betyder, at vi skal stå imod næsten alle på jorden. Alligevel bekæmper vi dem ikke; vi kæmper for dem. Vi skal ikke besejre og underkue dem i trældom, men sætte dem fri. Jesus sagde, at de, der fulgte Ham, ville blive hadet af alle nationer, men vi hader dem ikke. Vi elsker dem, fordi de er Herrens arv. Fordi Han elsker dem, der hader Ham, må vi også elske og gøre godt mod dem ved at lede dem til forløsning og genoprettelse.

Mens de store engle majestæter, fyrstedømmer og magter er vidne til Han's skrøbelige og forargede mennesker kæmper mod ondskaben i dette univers, mens de står for Gud og sandheden helt til døden, ved de, at Han's sandhed vil sejre. Når de ser Guds udvalgte kæmpe så hårdt mod sådanne odds med konstant kamp som deres eneste tilsyneladende belønning, men alligevel forbliver de trofaste, selv de største engle majestæter ved, at sådanne er værdige til at være deres dommere.

Af alle disse grunde sagde CS Lewis: "Kristendommen er en kampreligion." Så lad os kæmpe og beslutte os for aldrig at overgive os.
Ugens Ord 27
OP